Elementor #1512

reklama dla automotive

Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej.
Jak robić SEO dla Automotive?
Z nami!

pozycjonowanie w branży motoryzacyjnej seo dla moto

Branża motoryzacyjna to jedno z najbardziej konkurencyjnych i wymagających miejsc na rynku. Niezależnie od tego, czy zarządzasz salonem samochodowym, wypożyczalnią aut, komisem, warsztatem, myjnią ręczną, studio auto-detailingu, czy sklepem z częściami, SEO dla automotive jest kluczowym elementem każdej skutecznej kampanii marketingowej

Co najważniejsze, pozycjonowanie dla motoryzacji pozwala na dotarcie do świadomości klientów oraz zwiększanie liczby zapytań i sprzedaży w biznesie bez wyniszczającej rywalizacji z konkurencją na natrętne reklamy płatne. Jest niezwykle skutecznym narzędziem, które realnie przekłada się na realizację celów biznesowych.

Jednak pozycjonowanie motoryzacyjne nie jest rozwiązaniem typu „ustaw i zapomnij”. Google zmienia swój algorytm często 500-600 razy w roku. Warto w tym celu współpracować z doświadczoną w branży agencją SEO.

skuteczne Pozycjonowanie firmy motoryzacyjnej skrojone na miarę, niczym najlepszy garnitur

marketing seo

pROCES ZAKUPOWY KLIENTÓW automotive (B2B, B2C)

Proces zakupowy klientów w branży motoryzacyjnej zazwyczaj rozpoczyna się w Internecie. Od 2015 roku eksperci od marketingu motoryzacyjnego znacząco zwiększyli budżety SEO, podczas gdy tradycyjne kanały reklamy, takie jak gazeta, czy telewizja pozostają na stałym poziomie lub nawet spadają.

Zgodnie z badaniem „2019 Car Buyer Journey Study„, wielu kupujących samochody rozpoczyna wyszukiwanie idealnego auta w Internecie i poświęca średnio 14 godzin na weryfikację informacji, czy opinii zanim skontaktuje się z wybraną firmą! Mało tego! Większość użytkowników urządzeń mobilnych i komputerów wybiera bezpłatne wyniki wyszukiwań zamiast płatnych reklam.

Warto zadbać o odpowiednią widoczność w Google, ekspozycję i budowanie punktów styku z marką, by klienci mogli nas odnaleźć, zweryfikować, skontaktować się.

Obecnie na każdym kroku spotkać możemy nachalne reklamy, czy posty w mediach społecznościowych, które zachwalają promowane rozwiązania. Warto podejść do tematu marketingu z zupełnie innej strony i pozwolić na to, by klienci sami nas odnajdowali i zgłaszali się z chęcią zakupu, czy współpracy.

Na początku powinniśmy sklasyfikować na jakim etapie lejka sprzedażowego znajduje się nasz potencjalny klient i w odpowiedni sposób podejść do oferty. 

Biznes to rozwiązywanie problemów. Analiza danych historycznych wyszukiwań z Google, audyt otoczenia konkurencyjnego i rozmowa z właścicielem biznesu pozwala na rozeznanie w temacie i sformułowanie grup słów kluczowych, które wyszukiwane są przez potencjalnych klientów. 

Klasyfikujemy je po intencji wyszukiwawczej i miejscu w lejku sprzedażowym z podziałem na:

  • INFORMACYJNE – określenie problemu, wskazanie rozwiązań,
  • PORÓWNAWCZE – porównanie rozwiązań, dopasowanie idealnego dla klienta,
  • SPRZEDAŻOWE – pozycjonowanie usług, produktów, przedmiotu działalności,
  • UPSELL – proponowanie nowych rozwiązań klientom firmy.

Skuteczna reklama i pozycjonowanie w branży motoryzacyjnej wymagają na początku analizy intencji wyszukiwawczej potencjalnego klienta i dostarczenia treści, które pomogą: w przeprowadzeniu przez lejek sprzedażowy, zbudowaniu wizerunku autorytetu w branży, zbudowaniu punktu styku z marką, w sprzedaży. 

Nie ma tu miejsca na pozycjonowanie przypadkowych fraz, które dobrze wyglądają na raportach, a często nie realizują celów biznesowych postawionych w projekcie. Marketing SEO w branży Automotive wymaga doświadczenia, poznania oczekiwań biznesowych, analizy persony idealnego klienta, pokrycia tematycznego fraz sprzedażowych i merytorycznego content marketingu.

navigator

POZYCJONOWANIE FIRMY W BRANŻY MOTORYZACYJNEJ

Pozycjonowanie stron internetowych w branży motoryzacyjnej wymaga znajomości dziedziny zarówno od strony biznesu, jak i od strony elementów rankingowych Google. Kluczem jest tu przygotowanie odpowiedniej strategii działań reklamowych SEO. Warto wziąć pod uwagę m.in:

  • oczekiwania biznesowe,
  • personę idealnego klienta,
  • analizę otoczenia konkurencyjnego,
  • optymalizację UX witryny (SXO),
  • pozycjonowanie odpowiednich fraz sprzedażowych,
  • pokrycie tematyczne środka i początku lejka sprzedażowego z wykorzystaniem content marketingu,
  • pozycjonowanie na mapach Google.

W naszej agencji PEGASEO oferujemy SEO dla Automotive, które oparte jest na realnym doświadczeniu naszych specjalistów w branży. 

Pozycjonowanie myjni samochodowej

Reklama myjni samochodowej w Internecie? Wykorzystaj pozycjonowanie lokalne w połączeniu z budową wizerunku firmy na mapach Google (wizytówka Google Moja Firma – GMB).

Pozycjonowanie myjni samochodowej pozwoli na dotarcie do lokalnych klientów, a wysoka jakość usług i obsługi zachęci klientów do pozostawienia opinii w wizytówce Google Moja Firma. Kolejni potencjalni klienci, którzy odnajdą myjnię przy pomocy pozycjonowania zapoznają się z realnymi opiniami i skorzystają z usług myjni. Efekt skali z wykorzystaniem SEO.

SEO to reklama w Internecie:

  • myjni ręcznej,
  • myjni automatycznej,
  • myjni parowej,
  • myjni bezdotykowej.

Prócz wyszukiwań związanych z przedmiotem działalności pozycjonować możemy również usługi, jak np:

  • polerowanie reflektorów samochodowych,
  • czyszczenie tapicerki samochodowej,
  • sprzątanie samochodów,
  • obsługa flot,
  • i wiele innych!
reklama myjni w internecie seo

Przykład skutecznego pozycjonowania myjni ręcznej w Warszawie (1 miejsce):

order_a_car

Pozycjonowanie wypożyczalni samochodowej

Reklama w Internecie dla wypożyczalni samochodowej? Świetnym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie ogólnopolskie oraz lokalne w połączeniu z budową wizerunku na mapach Google. Warto zastanowić się nad intencją wyszukiwawczą naszych potencjalnych klientów oraz pozycjonować w pierwszej kolejności frazy sprzedażowe.

SEO to świetna reklama dla wypożyczalni:

  • samochodów sportowych,
  • samochodów luksusowych,
  • samochodów dostawczych,
  • samochodów miejskich,
  • samochodów do ślubu,
  • i wielu innych.

Wyświetlać się w wynikach organicznych Google możemy m.in. na frazy związane z:

  • przedmiotem działalności wypożyczalni,
  • obsługiwanymi lokalizacjami i punktami komunikacyjnymi,
  • markami samochodów,
  • modelami samochodów,
  • klasami aut,
  • parametrami aut.

Pozycjonowanie parkingu samochodowego

Reklama w Internecie dla parkingu samochodowego? Oczywiście! Wykorzystując pozycjonowanie w Google jesteśmy w stanie ukazać się w wyszukiwarce na słowa kluczowe, których poszukują potencjalni klienci. 

Działania SEO rozwijamy również o mapy Google, gdzie pozycjonujemy wizytówki GMB. W ramach wyszukiwań lokalnych jesteśmy w stanie ukazać się dwa razy (jako strona i wizytówka), przez co zwiększamy szansę na wejście na naszą stronę, a nie do konkurencji. 

Dzięki reklamie parkingu samochodowego z wykorzystaniem Google Moja Firma ukazywać możemy się na mapach potencjalnym klientom w trybach:

  • wyszukiwanie bezpośrednie – po nazwie lub adresie biznesu,
  • odkrywanie – po profilu działalności, usługach, słowach kluczowych,
  • według marki – na podstawie propozycji Google firm podobnych do wyszukiwanych.
pozycjonowanie parking

Przykład pozycjonowania parkingu na mapach Google.

Pozycjonowanie salonu dealerskiego

Reklama w Internecie salonu samochodowego? Wykorzystaj w tym celu SEO! Pozycjonowanie salonu dealerskiego umożliwia uzyskanie lepszych miejsc w Google, generowanie większego ruchu i budowanie większej rozpoznawalności marki.

Pozycjonując salon samochodowy możemy celować w:

  • konkretne modele aut,
  • konkretne klasy aut,
  • konkretny salon,
  • zagadnienia content marketingu (edukacja, porównania, rankingi).

Warto zadbać również o SEO na mapach Google oraz opinie w Internecie. Wszystko to tworzy system marketingowy pozwalający na pozyskiwanie zainteresowanych klientów z Internetu.

Vehicle sale

Pozycjonowanie komisu samochodowego

Pozycjonowanie warsztatu samochodowego

empty_cart

Pozycjonowanie sklepu motoryzacyjnego

Pozycjonowanie studio auto-detailingu

Reklama w Internecie dla auto-detailingu? 

Pozycjonowanie szkoły jazdy

Reklama w Internecie dla szkoły jazdy? Doskonałym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie w Google. W przypadku biznesów tego typu warto zdecydować się na SEO strony www oraz poprawę widoczności na mapach.

Potencjalni kursanci, którzy wyszukują szkołę jazdy często korzystają z fraz w których określają:

  • typ kategorii prawa jazdy,
  • miejsce egzaminu,
  • lokalizację szkoły jazdy,
  • tryb edukacji.

Warto dokładnie przeanalizować frazy sprzedażowe i zbudować widoczność w tym miejscu lejka sprzedażowego w pierwszej kolejności.

by_my_car

Branża motoryzacyjna - wyzwanie na rok 2035

Motoryzacja, to jedna z kluczowych gałęzi europejskiego przemysłu, która odpowiada za aż 7 procent unijnego PKB. Jak wskazuje raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, najbliższe lata to wielkie wyzwanie dla branży o nazwie “bezemisyjna mobilność”. Pakiet “Fit for 55” zakłada, że w czasie zaledwie dwóch generacji modeli aut (do roku 2035), branża samochodowa zaprzestanie wytwarzania samochodów o napędach tradycyjnych i przejdzie na wytwarzanie aut całkowicie zeroemisyjnych. 

Popyt na samochody z napędami alternatywnymi do 2035 roku powinien osiągnąć próg popytu na auta z silnikami tradycyjnymi. Jeżeli nie wydarzy się to do wskazanego roku, ambitne cele zakładane przez Komisję Europejską nie zostaną osiągnięte, a cała branża motoryzacyjna może popaść w niemałe kłopoty. Oznacza to olbrzymie wyzwanie dla branży motoryzacyjnej w Polsce i w całej europie.

Producenci z branży moto inwestują w każdym roku blisko 60 mld euro w badania nowych technologii i równie duże kwoty w zakłady produkcyjne. Strategicznymi elementami całej tej układanki są bezemisyjne pojazdy oraz odpowiednia infrastruktura (ładowanie akumulatorów i napełnianie zbiorników z wodorem). 

Według raportu PZPM, w samych fabrykach aut i silników zatrudniony jest co ósmy pracownik europejskiego przemysłu twórczego. Należy przygotować nowe konstrukcje, nowe fabryki i odpowiednio przeszkolić personel. Nie inaczej sprawa ma się w przypadku marketingu dla motoryzacji, tu również należy współpracować z firmami, które nie boją się zmian i potrafią zaadaptować się do ewoluujących rynków.

Kluczowe tu będą również szeroko zakrojone akcje marketingowe, mające na celu nie tylko samą sprzedaż ale również edukację, uświadamianie klientów, porównywanie rozwiąząń, czy dopasowanie pojazdu do osobistych preferencji użytkownika. Pozycjonowanie w Google z wykorzystaniem content marketingu odegra bardzo istotną rolę w sprostaniu wyzwaniu dla branży motoryzacji na rok 2035.

electric_car

Branża motoryzacyjna w Polsce - statystyki z 2020 roku

Dział Analiz i Statystyki Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego opracował raport na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Jak wynika z niego, w 2020 roku najwięcej samochodów osobowych zarejestrowano w woj. mazowieckim (blisko 3 mln), następnie w śląskim (2,1 mln) i wielkopolskim (1,9 mln). Najmniej rejestracji odnotowano w woj. opolskim (473 tys.), lubuskim (505 tys.) oraz podlaskim (512 tys.).

Polski rynek samochodowy zdominowany jest przez marki motoryzacyjne spoza granic naszego kraju. Najwięcej rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce w 2020 roku przypadło na marki Toyota, Skoda i Volkswagen.

pojazdy samochodowe z podziałem na województwa
rejestracje nowych samochodów w polsce 2020

Struktura wiekowa samochodów osobowych na koniec roku 2022 ukazuje, że najwięcej pojazdów w naszym kraju należy do grup 11-20 lat oraz ponad 20 lat. Spoglądając na nowe samochody, Polacy coraz chętniej kupują auta z silnikami alternatywnymi (elektryczne, wodorowe), jednak odsetek ten jest ciągle dość znikomy w porównaniu do aut o napędach tradycyjnych. 

Konkurencja, jak widać, jest bardzo duża, a ceny samochodów i części uzależnione od wielu czynników (np. czy auto pochodzi z rynku wtórnego). Pozyskiwanie klientów wymaga skutecznego pozycjonowania stron internetowych w branży motoryzacyjnej, tak, by przeniosło to się dla przedsiębiorcy na realne zyski biznesowe.

struktura wiekowa samochodów w polsce 2020

Jak zweryfikować skuteczność pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony firmy w branży motoryzacyjnej to sytuacja, w której inwestycja poniesiona na marketing SEO zwraca się z nawiązką oraz pozwala na rozmowy o dalszym skalowaniu działań.

Wzrost wykresu ruchu, ilość słów kluczowych na pierwszej stronie Google, poprawa współczynnika CTR, obniżenie współczynnika odrzuceń – to wszystko ładnie wygląda na raportach agencji SEO. Jednak jest to jedynie element składowy. 

Rezultatem skutecznej kampanii SEO jest bezpośredni zwrot z inwestycji pozwalający na generowanie zysków przez przedsiębiorstwo motoryzacyjne – do tego dążymy we współpracy z naszymi klientami.

seo dla automotive - FAQ

Co to automotive?

Branża automotive to jedna z najbardziej rozwojowych gałęzu przemysłu w Unii Europejskiej. Firmy wchodzące w jej skład wytwarzają produkty motoryzacyjne lub są związane z produkcją. Automotive to również firmy zajmujące się eksportem aut, dealerzy samochodów i motocykli, serwisanci i inne firmy powiązane z motoryzacją. Z usług automotive korzystają głównie producenci.

Motoryzacja – pozycjonowanie czy reklama?

Jak wskazują badania przedstawione powyżej, większość konsumentów z branży motoryzacyjnej wybiera wyniki organiczne pochodzące z pozycjonowania. Klienci pragną lepiej poznać firmę, poznać jej opinie oraz przeczytać wartościowe treści merytoryczne z content marketingu. Dodatkowo zjawisko rosnącej konkurencji w kampaniach płatnych doprowadza do wzrostu stawek za kliknięcie (CPC). Doskonałym wyborem w motoryzacji wydaje się pozycjonowanie w Google połączone z ew. remarketingiem.

SEO DLA FIRMY MOTORYZACYJNEJ - USIĄDŹMY DO ROZMOWY

Zastanawiasz się nad reklamą biznesu motoryzacyjnego w Internecie? Rozważasz pozycjonowanie swojej firmy motoryzacyjnej? Napisz do nas. Opisz jaki biznes prowadzisz i jak możemy Ci pomóc.

 Skontaktujemy się z Tobą, prześlemy brief wprowadzający oraz umówimy na rozmowę.

Elementor #1512
Przewiń do góry